Friday, May 27, 2011

~Long Distance~

Assalammualaikum...salam sayang.

Tadi petang aku keluar. Hajat di hati yang menggebu nih nak cari novel Kasih yang Suci. Cari punya cari xde..Penat aku bangun duduk bangun duduk tgk rak tu dari atas sampai bawah, dari kiri ke kanan...semua xde..Oi, aku penat! mana kau menyorok hah. Da bosan cari, aku tanya la sorang akak yang kerja dekat Popular tu..rupanya, stok x sampai lagi la wei..Ades. Akak tu kata ramai jugak yang tanya n tunggu novel tu. Wah, meletop u!. Hampa. Okay readers, kepada u all yang tengah menuggu or mencari novel tu..ia akan sampai dalam masa seminggu..tunggguuu..!^_^

Okay, aku ontheway memujuk Big Boss a.k.a my ayah untuk beli secara Online dekat Mall Karangkraf. Rasenya, in consideration tu. Huhuhu. Aku da malas nak keluar. Drive sesak-sesak ni. Oh, tokseh la ea. Benefit beli online ni start 16-31 mei 2011 karangkraf bagi u olls diskaun 30%. Ta percaya? Klik aje dekat Mall Karangkraf. I da bagi direct link tu. Sila tengok..jangan malu jangan segan okeh.

X lupa juga, di kesempatan ini aku nak ucapkan tahniah kepada Cik Masyitah a.k.a ieta a.k.a Mecy atau Mas pun boleh la. Dia bersama beloved boipren *Zio* tu dapat futher study.. Malangnya kasih diorang terpisah oleh jarak..relax2. Wa pun sentiasa jarak jauh juga. Haha. Okeh saja! Cool yeah bebeh. Seorang stay Uitm Segamat. Yang sorang lagi di Uitm Jengka. Congrate once again. 2 tahun je kan. Bukan lame pun. Okay lagi sayang, kau tu satu negeri. Bila cuti boleh jugak datings2...Xmo sedey2 da. Satu je aku nak cakap, masa ni la korang boleh tgk kuat or rapuh relationship korang. If dalam tempoh 2 tahun ni korang boleh lalui walaupun beribu kali gado, berjota kali perang..insyaallah memang jodoh la tu. 

Siuzly, hubungan jarak jauh memang sangat..sangat..sangat..sangat banyak dugaan. Ni kira cabaran la. Kau kene strong mental  terutamanya. Sebab, bila kau ade masalah, gado n whatever la kan. Effect kau punya study... Aku nasihat kan kau and awak2 semua, jangan campur adukan urusan peribadi dengan pelajaran atau kerja. Ini petua tau. Insyaallah, awak akan berjaya. Memamg susah n x semudah itu, tapi u all kene cuba. I dengar dalam radio, x ingat la channel mana. Tajuk dia, wanita bekerjaya kahwen lambat. Tertarik dengan satu jawapan gurl ni..dia kata "kerjaya x pernah ucapkan selamat tinggal kepada saya, tetapi lelaki boleh ucapkan selamat tinggal pada saya...anytime"..bila fikirkan balik.ianya memang betul. So ladies...sediakan payung sebelum hujan. ^_^

Ade jugak kan happy ending yang pernah kita dengar tentang hubungan jarak jauh..Kesimpulan saya mudah je..Semuanya bergantung pada hati. Jawapan nya ada pada diri kita sendiri. Kalau A yang dipilih, maka A lah jawapannya. Tepuk dada tanya la Hati. Jarak bukan penghalang dan bukan isu atau alasannya. Sebalik nya hati yang bertanggungjawab... *wah..!macam terlebih membebel pulak*

OhMissWhatEver__said : Senyum...x perlu kata apa-ape..Writing with smile. Ape makna nya??



2 comments

May 29, 2011 at 1:59 AM

nak taw x..biler kwn kiter de mslah kiter byk nasihat, motivasi kan dye tp biler kiter de masalah..kiter xpandai nk nshtkan dri kiter kaannn~~ =.=

May 30, 2011 at 12:29 AM

hehe..bunga, tu la fungsi kawan. Bila dia ada masalah kita bantu dia. Dan bila kita ade masalah, memang susah nak nasihat kan diri. Sebab emosi konflik. =) Jadi kwan2 perlu support kita.

Post a Comment