Wednesday, May 25, 2011

~Sayang x Bererti Memiliki~

Assalammualaikum..dan selamat malam...^_^

Agak pelikkan saya x update di siang hari. Tau x? Blog wa xboleh bukak! Damn..Kene tukar email dulu baru nak bagi aku masuk. Hoi..Nasib baik cepat der. Lau x wasalam blog ni. Okay..Hurm..Erm..Sayang x semestinya memiliki, benda alah ni sinonim kita gunakan bagi orang yang bercinta. Aku tegaskan disini, aku bukan seorang pakar cinta, doktor cinta, bius cinta and somenthing yang seangkatan dengannya la. Cukuplah sekadar kita gunakan pemikiran yang rasional n profesional. 

Sebagai manusia biasa yang dilahirkan normal and tidak ada kuasa luar biasa, biasalah tu memiliki keinginan untuk memiliki sesuatu. Kn? Semua orang sama je.Hah! kau jangan nak menipu ye. I'm weird. Terus terang aku cakap, kenapa eak dalam zaman serba moden dan canggih macam ni masih ada orang yang sanggup 'buat orang' kau faham x maksud aku? Cari kamus kalau x faham. 

Kita kene terima takdir. Percaya ape yang telah tertulis. Mungkin itu yang terbaik. Kalau kita sayangkan orang tu..just leave it. Bia kan dia bahagia dengan pilihan dia. Doakan dia. Bukan nya kau guna-guna *blackmagic*  dia la sengal! Aku nak tanya, korang rasa kalau kita dapat memenangi hati seseorang dengan cara kotor, boleh kekal lama ke?? Bahagia ke? I need the answer. Ye, mungkin kau dapat ape yang kau nak. Tapi kau xkan bahagia beb. Sebab, cara kau tu x betul. Kita x boleh paksa orang untuk sayang kita, suka kita. Easy come, easy go....betul x?? ^_^

Kenapa kene buat macam tu wei....Sebab nak tengok orang tu tersungkur depan kau? shit giler reason macam tu. Actually, dia tutup periuk nasi lelaki tu untuk amek gf dia balik. Masalahnya, ex-gf lu tu da bahagia. Kau kene tinggal pun sebab perangai kau tu macam budak umur 2 tahun. Kau x pelik ke kenapa ramai ex-ex-ex-ex-ex-ex-ex kau tu tinggalkan kau...Tanya diri sendiri b4 nak blame orang lain. Cari salah kita dulu. Tengok diri sendiri dulu. Diri sendiri pun x perfect mana, jangan la mimpi nak kawen dengan putri kayangan.*heh? ape kaitan* haha. Lantak. Bia la orang tu terima kita sebab diri sendiri. Ikhlas..tulus...itu lebih penting.

Lagi satu, kita kene ukur baju dibadan sendiri. Muhasabah diri. Tanya diri kita, layak ke aku dengan dia? Mampu ke aku bimbing dia? Boleh ke aku jadi yang terbaik untuk dia? Nilai diri kita sendiri sebelum salahkan orang lain. Kalau tu semua kau x boleh buat, kau x ada, kau x mampu..jadi jangan la mimpi di siang hari. Bila hak kau...err..x kawen lagi x boleh panggil hak! huhuhu. Maksud aku, bila bf atau gf korang tu berpaling tadah, relax jela. Sabar, sabar tu kan sebagaian dari iman..Anggaplah xde jodoh....Mungkin kau bukan yang terbaik untuk dia, n dia pun bukan yang terbaik untuk kau. Lelaki yang baik, untuk wanita yang baik dan begitu la sebaliknya. Doakan kebahagiaan diorang. Kau tengok saja dari jauh. Asalkan dia bahagia, tu da cukup buatkan kita senang hati. Bagi aku, aku lebih penting kan kebahagiaan orang lain. Asalkan dia happy...thats gud enough for me.. hohoho. 

Alangkan kawen pun boleh cerai, apatah lagi baru bercinta kan. Macam-macam boleh jadi. Kita kene terima, kau bercinta bagai nak rak pun, tapi kalau xde jodoh nak buat macam mana. Simple je, memang la kita akan marah, sakit , kecewa...tapi apa yang berlaku tu semua ada hikmahnya. Lebih baik kau kene tinggal sekarang dari kene tinggal lepas kawen. Time tu da beranak pinak. Lagi susah kan.?

Aku x suka orang yang berfikiran singkat, Sebelum buat sesuatu perkara tu tepuk kepala tanya otak x pun, tepuk dada tanya Iman. Bukan tanya selera. Tahu?? Benda ni x jadi pada aku, tapi aku marah bagi pihak dia. Boleh kan? Atas dasar kemanusiaan. Aku pun ada perasaan. Kesian la seyh dekat orang tu...Satu je aku nak pesan...jangan ikutkn hati. Pernah dengan kan ---> ikut hati, mati. jadi ikut la AKAL!

OhMissWhatEver__said : Hasad dengki meruntuhkan Bangsa....suci kan fikiran, suci kan hati. Entry ini ada penambahan sikit...thanks 4 reading dear!

4 comments

May 25, 2011 at 6:56 AM

ya..saya bersetuju dengan anda .. sekalipun dia takder.. kita masih ada orang yang menyayangi kita tanpa kita sedari



zulfitry.com

May 29, 2011 at 2:07 AM

haha..like this entry~~

May 30, 2011 at 12:36 AM

hehe..thanks yana!

Post a Comment