Thursday, May 19, 2011

~Sekitar Tahun Satu~

Aku rindu kan saat-saat dahulu...masa kita masih bersatu. Sentiasa bersama susah dan senang. Dalam kepayahan, banyak juga kenangan yang tersimpan rapi. Ape yang berlaku, semuanya da di tentukan.... Terus terang, secara jujur. Pernah satu masa dulu, aku putus asa. Putus harapan. Sebab? masa tu aku rasa susah nya...banyak nya kena buat. Banyaknya aktiviti...Sikit-sikit meeting, sikit-sikit perjumpaan. Mestila kau budak baru, kau kene buat. Yang da jadi senior, super duper senior da malas nak involve akitiviti.. Tapi aku xde pilihan. Aku kene. Dulu asik pk merit je. Kalau aku x buat,, aku xde merit. Kalau merit aku xcukup, aku x boleh stay kolej. So...buatlah, aku xrela dok luar. Cari rumah sewa ke ape ke. Oh tidak la, baik aku kumpul merit. Jimat duit...^_^.


Sem satu...haha. Rajin lepak foyer dekat fak kitorang. Tahu? sem satu agak mencabar. Awal-awal dulu, time management aku sangant terabur. Memang lintang pukang.. Bila ada kelas pagi sampai petang, lepas kelas petang baru balik bilik. Even ada gab 2 jam pun, sanggup stay bilik komputer, library..xpun surau. Sebab tu, bila aku balik petang, memang aku akan tido awal. Mula-mula masuk U aku busy dengan Palapes. Seriously, sampai mengamuk myfir. Kau tau? kitorang bergayut n aku boleh tertidur masa tengah cakap. Xpernah macam tu seyh. Banyak kali aku demam masa awal-awal sem. Sebab doktor kata x cukup rehat! haha. Ape daa...Tapi akhirnya..aku keluar Palapes. Sebab? concrete reason. Test satu aku untuk ujian Prinsip Kesihatan aku dapat D. Korang rasa kenapa? Sebab, aku penat. X cukup tido. Bila aku penat, mesti la aku topup tido. Than aku x study. Perjumpaan Palapes setiap hari rabu. Masa tu memang dugaan. Class aku paling pack ari rabu. Pukul 8 pagi sampai 7 malam. perjumpaan palapes pukul 6 pagi, kadet da kene turun sebelum senior yang lain turun. Kau bayangkan pulu 5 pagi aku da bangun siap-siap untuk muster. 6 pagi sampai 7 malam. Penat la giler! masa ni berat aku turun mendadak. Jarang makan sebab, aku banyakan tido. Physical training lagi setiap 2 minggu, sabtu n ahad menyebabkan lemak aku pecah dan seluar aku longgar la! 

Kitorang nasib baik keluar b4 angkat sumpah. Walaupun masa tu aku da cop sepuluh jari dengan?? err.x ingat. Tapi bahagian tentera. Masa tu, tengah dalam orientasi lagi. Aku rasa nak bahagi 2 badan aku ni. Satu g perjumpaan palapes. Satu lagi pergi latihan tarian. Disebabkan aku join rotu. Jadi diorang terpaksa batalkan penyertaan aku dalam tarian. Sebab, kitorang join dengan kolej KMR. Dan aku banyak tertinggal step. So..? Sedey wooo...X ape, insyaallah ada peluang aku join lagi event under kolej. 


Okay, dekat Fak pulak..aku join green scout...kitorang promote tupperwear and jangan gunakan polisterin. Ouh, awak-awak semua, jangan guna polisterin ye. Kesian bumi kita ni, polisterin tu susah nak terurai tau. Tau x? polisterin ade bahan kimia yang boleh menyebabkan kita mandul. Lankah terbaik, bawak tupperwear. Atau makan je dekat restoran tu. 


Rindu...bila aku tengok gambar ni...huh, Kau tau. Mula-mula ape yang berlaku antara kita berempat. Aku marah sangat. Sebab.. kita berlima semua kenal lebih dari tiga tahun. Kenapa ada masalah kita x boleh bincang? kenapa? Kau terutamanya... Da la malas nak sambung. So, boleh tak nanti kita makan sushi lagi....heeee *^_^* so, metafora di sini, nanti naik cuti g sushi okay!.

OhMissWhatEver__said :  Aku tak suka kan persaingan. Itu aku, Kalau korang suka bersaing..cari orang lain. Jangan cari aku... Tapi kalau nak juga..boleh aje.! 

8 comments

Anonymous
May 20, 2011 at 1:13 AM

muke aku mne!!!!!!

May 20, 2011 at 4:50 AM

Sy da mkn Sushi..Tp xsedap..:(
Akak Yg Ajak sy g 2 ajar mkn...tp, xboley masok..wasabi jela..

May 20, 2011 at 2:46 PM

Awe : heee.....relax2! nanti aku buat entry lain. Aku masukan muka kau pulak. wokay?? =)

Aien : Ow, Macam ni..memang ade sesetengah sushi kita x boleh telan. Akak pun sama. Hehehe.. Kene pandai pilih. Dia ade buku kan? Ain refer pada buku tu. Macam sushi yang ada ketam ke..ayam. Try takoyaki. Sedap tau..^_^

Anonymous
May 20, 2011 at 6:35 PM

xbuat siap ko...!

May 20, 2011 at 10:55 PM

ha r..tp 1st time masok, sy wt kelu jew tgok dorg..apew dorg mkn, sy mknla..sy xorder pown..cumer sy rse sushi tuna 2..wokey, i'll try it..Thankz kak..:)

May 21, 2011 at 12:50 AM

Awe : Sengal.Ade kena lepuk ni karang... Aku buat. Gambar kau sekali aku letak! ^_^ Peace!


Aien : yup2..ur welcome. try than bgtau akak. ^_^ just nak tau feedback..

May 22, 2011 at 9:36 AM

wokey !!! no hal punyer..hehehe..

August 2, 2011 at 12:46 PM

aina...ley x we talk about this in Fb chat....cm tlekat smething je ble bace bnde ni sume...xmo pk mcm2 da lepas nie...rindu gle r time nie...

Post a Comment