Wednesday, July 18, 2012

~I'm Food Lover~

Assalammualaikum.....


Olla readers and viewers~!! Hari ni da check result exam.. Alhamdulillah masih maintain.  Syukur ya Allah. (^____^) Tahun kedua merupakan tahun pointer jatuh berjemaah yee.. Bak kata roommate aku, Second year memang quite tough. InsyaAllah 3rd year akan pulih seperti biasa. Never give up~!! Just remind that... belajar mana ada senang. So,aku nak cita aktiviti masa cuti sikit. Sepanjang aku berada di rumah, aku sibuk duduk mengasah skill memasak.. kot-kot laa ada rezeki boleh masuk sini................




Master Chef uoollss.... Ececeh kelas kau Eton oi~!! berangan ah kau (^^,). Ouh yeah...belum terlambat lagi nak ucapkan Tahniah pada Dato' Fazley coz berjaya menjadi Juara Master Chef Selebriti yang pertama. Kemenangan anda sudah di jangka!! Semoga dana yang diperoleh oleh Yayasan Jantung dapat membantu untuk meningkatkan kemudahan infrastruktur bagi memberi rawatan yang terbaik kepada pesakit. Okay, masa awal-awal aku balik cuti sem hari tu... musim doyan telah tiba. Sangat semerbak bau nya. Tapi aku bukan manusia yang addicted dengan raja segala buah ni. (^_____^). Buat rasa-rasa udah le. Tapi, yang menjadi peberet gua ialah... makan roti cecah dengan kuah durian..Woaaaah!! Lazat betei...



Menjadi kegilaan..... Hot betul kau ni Kuah Doyan.

Tamat cerita kuah durian. Then aku buat Sweet Corn Muffin. Kegilaan yang kedua ialah Jagung!! Aku kalau makan jagung cup tu memang tak nak share dengan sesapa. Kuikuikui....(^__^).. Tapi ni bukan jagung cup la yang aku nak cita. Ni tentang Muffin Jagung. Ramai yang bagi feed back kat twitter.. Kira kome ni peminat jagung la jugak yeew... Muehehee...


Wei lawa x muffin aku...?! =P

Hobi terbaru.. masak Ayam Butter. (^___^) Seronok kot perabih kan Butter Cup mak aku. Huhuhu... Xpe, yang penting puas hati dapat menjamu seisi rumah. Alaaa.. nak jamu korang xboleh. Tapi cuba imagine.. kuah nya yang creamy terasa campuran butter dan susu, haruman daun kari menjadi penambah rasa supaya rasanya lebih urmmmmmpph~!! Aku lebih suka buat Butter moist dari Butter kering. (~____~)


Suka bau Butter~!! =)

Menu yang terakhir ialah..... taraaaaa~!! Meatball Ikea. Yang ni sah-sah laa bukan aku masak. Tunggu aku berguru dengan chef kat Ikea dulu naaa. Huhuhu....Sedap gilek, memang puas hati dapat makan meatball ni. Bukan setakat menjadi kegemaran aku.. tapi menjadi pojaan peminat-peminat meatballs di luar sana. Yeeehaaa~! Siapa yang terliur tu.. jom p serbu Ikea ramai -ramai. (^o^)


Meatballs.....

OhMissWhatEver__said : Ramadhan bakal tiba..... Bersyukur lah kerana masih berpeluang menikmati bulan mulia ini. (^____^)  Jom sama-sama kita tingkatkan amal ibadah.



26 comments

July 18, 2012 at 11:02 AM

wahh..terliur tgk mknan tu..haha..

selamat berpuasa ye dear..~

July 18, 2012 at 1:21 PM

terliur ye... yunk lama x nampak. busy ea..? =) bdw selamat berpuasa utk kamu juga. ^_^

Anonymous
July 18, 2012 at 1:25 PM

me peminat meatballs!! makan 16 biji saja je. =P muffin tu menarik. =)

July 18, 2012 at 7:36 PM

mesti susahkan belajar kat u nie .. ;) muffin dan kuah doyan nampak sangat sedap ! yummy ~

July 22, 2012 at 3:30 PM

anon: huyooo.. 16 biji banyak tuh! =) bdw thanks. my 1st trying. hehehe

July 22, 2012 at 3:31 PM

Ratu Lissa : hehe.. thanks dear!. belajar smua sush syg..tp insyaallah selagi kita berusaha, takde apa yang mustahil. =)

July 22, 2012 at 5:30 PM

kteeee skeeee meatball tuuu.nk sketttt

July 24, 2012 at 4:04 PM

Sarah Mohd Saleh : kte pun suke~!!! =) amek laaa kita bg. hehehe

July 24, 2012 at 4:42 PM

sedap nyer.. :) salam ramadhan

July 24, 2012 at 4:48 PM

thanks dear... salam ramadhan utk kamu jga.~! =) hehee

July 24, 2012 at 4:53 PM

aina sayam.. meatball tu bli ke buat sendirik? mak aih geramnya den nengok

July 24, 2012 at 5:15 PM

hahaha.. geram yek.. sabor~!! opkos la den beli. Nk buek den x reti.. nnti nak p berguru dgn chef kat ikea laa.. hehehe

Anonymous
July 24, 2012 at 5:16 PM

caan: akak! feveret kita tuuu kuah durian. peh.. cair tul tgk pic ni.. heheh slmt berbuka kak.

July 25, 2012 at 8:35 AM

erkk..terliur tgk meatballs tu..hiihi

July 25, 2012 at 8:41 AM

mak sedap sedap nya menu dia ..leh la pos sikit kat org bujang ni ha

July 25, 2012 at 9:06 AM

hye dear~ tahniah utk result awk tu...:) dan meatball ikea nie telah mengugat sinar keimanan puasa ika...homayyy~ =.="

Anonymous
July 26, 2012 at 8:19 PM

selamat berpuasa

July 29, 2012 at 8:39 PM

caan: sama la peberet kte jgak~! =)

July 29, 2012 at 8:41 PM

iEyLa : sedap kan meatball. ^_^

July 29, 2012 at 8:42 PM

Phat: aalaa jauh. =P aiNa jamu kt dlm blog je leh x.? hehehe

July 29, 2012 at 8:43 PM

ika : thanks ika! haha.. meatball ni mmg menggoda.

July 29, 2012 at 8:44 PM

Nur Sakura: thanks dear~! =)

July 31, 2012 at 12:17 AM

Wah.... Sedapnya....

July 31, 2012 at 1:30 AM

kaaan~!! nnti nak makan lg laa.. hehehe. =P

August 3, 2012 at 11:54 PM

Amboi brangan ni nk msuk msterchef.. Hahaha.. Kalau akk ni msuk masterchef, boleh sakit jantung chef joe tu pas mkn maknan akk msk.. Tak skt jntung pun die trauma pencen jd chef terus.. Kahkahkah-

August 6, 2012 at 11:17 PM

hahahaha... pencen terus. agak2 bila la chef wan nak jadi juri ni kaan~!! hehehe..

Post a Comment