Saturday, July 16, 2011

~Local Fruit~

Assalammualaikum....

Sebenarnya kan, aku da tido lepas maghrib tadi. X tau la kenapa tiba-tiba arini aku mengantuk tahap dewa. Macam orang baru tebas kelapa sawit penat nya. Lepas tu pukul 11 lebih terjaga, solat isya' dan.. sampai la sekarang mata aku tak nak katup2. Da jadi kawan dengan cik mus yang selalu dok makan buah rambutan dan cempedak dan nangka dekat rumah aku ni...ni bukan cik mus anak tokeh balak. Ni cik Musang okeh...

Rambutan dekat rumah aku ni sedang berbuah riang nampaknya. Semakin hari semakin merah. Aku xdela kebun ber-ekar2. Setakat rambutan dua tiga pokok lepas sangat untuk makan satu family dan siap berkongsi dengan keluarga cik mus lagi tau.. Kalau nak jual tu memang tak la der. Mintak maaf. Huhu.. Pokok-pokok ni pun bukan kitorang tanam. Aku baru duduk sini nak masuk dua tahun. Rumah pun rumah ala-ala zaman kolonial dulu. Memang pahala free pada mereka yang berbudi pada tanah. Tenkiu pakcik dan makcik yang tanam pokok-pokok ni semua. Mudah-mudahan murah rezeki ye. 

Pemandangan petang...

Duta buah rambutan...wakaka.

Gambar first itu adalah pokok yang pertama...gambar yang kedua tu? Ish, faham-faham sendiri sudaa. Xmau cakap manyak meh.. lai lai lai..rambutan, rambutan. huhuhu..


Yang atas ni..? pokok kedua..pokok ketiga sedang hijau lagi buahnya. Hamboi rajin noo.. Hahaha. Pekerja yang di suruh petik buah rambutan. Sapa nak petik kalau bukan diorang ni. Kalau suruh cik mus yang petik sah-sah la masuk pewot dia yang muncit tuh..

Okay itu saja..sekian. (^_^) ouh result upu da keluar. Sapa dapat futher study, tahniah! termasuk lah my friend Diana Azeha yang dapat sambung course Bac.Civil Engineering. Dia ni diantara kawan terbaek sama-sama dekat Technic Tanjung Puteri (SMTTP). Bangga cikgu naya tau, Kau je yang teruskan awam. Aku tersasar sikit masuk Alam Sekitar. X sia-sia nyah kau tepon mak ritu tanya untuk apply U. Nak hasilnya dapat Uthm. Sama dengan adik gue. Asal x sama dengan aku? Sob..sob..sob. Study elok2 yayang. Da janji tuu.. hehe. Bagi yang x dapat, u all buat la rayuan. Jangan putus asa tau. Banyakkan berdoa. Insyaallah, rezeki tu ada di mana-mana. 

OhMissWhatEver__said : Tu la padah tido awal bebeno. Aku juga terkulat-kulat tengok dinding. Okay la nak baca noVel. Ubat tido tuh.. hehe. Bubye darl.! Gudnyte n sleep tight. 

3 comments

July 16, 2011 at 2:41 AM

perghhh..rambutann..

July 16, 2011 at 3:02 AM

wow.. durian... entri ni kijam sgt.. rasanya dah setahun sy tak makan durian..

July 16, 2011 at 2:45 PM

syrupmasin : nyum3...rambutan..hehe. Mai la, kak jual sepokok terus. =)

adan : durian? dekat mana adan?

Post a Comment