Sunday, August 28, 2011

Aku Anak Malaysia Merdeka

Assalammualaikum....

Sila klik bendera di atas untuk join (^^,)
Closing date : 16 september 2011

Pertama sekali, Terima kasih incik ketam kerana sudi 'tag' aiNa untuk join contest "Aku Anak Malaysia Merdeka". Salam perpaduan dan selamat menyambut hari kemerdekaan. Tunjukkan semangat patriotik  sebagai lambang kesetiaan kepada negara. Bangga kerana dilahirkan sebagai  "Aku Anak Malaysia Merdeka". Tema kemerdekaan tahun ini ialah 1Malaysia : Transformasi berjaya, Rakyat sejahtera menunjukkan pembangunan positif negara setelah usia kemerdekaan menjangkau 54 tahun. 

"Aku Anak Malaysia Merdeka" sememangnya bertuah di lahirkan di bumi yang aman dan makmur. "Aku Anak Malaysia Merdeka" membesar ketika negara membangun dengan pesat. "Aku Anak Malaysia Merdeka" akan berbakti kepada negara. "Aku Anak Malaysia Merdeka" lahir dengan penuh kemewahan dunia, tanpa melalui kekejaman dan segala bentuk penindasan. "Aku Anak Malaysia Merdeka" bertuah kerana dapat menikmati segala kemudahan yang ada. 

Janganlah kita leka kerana di luar sana banyak mata-mata sedang mengintai peluang yang ada. Bersyukur dan hargailah usaha para pejuang yang maut di medan perang bagi menegakkan maruah bangsa dan negara. Tahun ini, kita akan menyambut dan meraikan dua kemenangan dalam 1 masa. Pertama ialah Hari Kemerdekaan dan yang Kedua ialah Hari Raya Aidilfitri. Kemenangan dalam memperjuangkan hak negara dan juga kemenangan melawan nafsu. 

Semangat patriotisme perlu di tanam dalam diri, kibaran Jalur Gemilang adalah simbol kebanggaan sebagai "Aku Anak Malaysia Merdeka". Semangat nya aiNa...~! Haruslah semangat kerana "Aku Anak Malaysia Merdeka". Bayangkan kalau kita berada di Palestin. Hidup dalam ketakutan, hidup sebagai pelarian. Jadi bersyukurlah dengan kehidupan kita yang aman tenteram. Zahirkan semangat cinta terhadap tanah air. Sama-sama mempertahankan negara. Berpegang pada konsep bersatu padu bercerai roboh.

Sebagai tanda sokongan, aiNa join contest "Aku Anak Malaysia Merdeka" ini. Maklumat lanjut "Aku Anak Malaysia Merdeka" anjuran Dezaman, klik Bendera di atas. Jom join ramai-ramai sebelum 16 September 2011. Ada hadiah.. (^^,) Sangat menarik okay.~! Sempat lagi korang nak mengarang ayat sambil makan ketupat rendang (^__^).

aiNa tag mereka yang Awesome.~!

OhMissWhatEver__said : Jerit dalam hati kuat-kuat "Aku Anak Malaysia Merdeka" (^^,). Kalau jerit ikut mulut nanti orang ingat aku mengigau time tido pulak..=P. Selamat Hari Kemerdekaan~! Thank you Malaysia. 


16 comments

Anonymous
August 28, 2011 at 9:12 AM

wish u all the best sis...Mantap la kak. dpt rasa smgt itu. :))

frm: adek ca'an.

August 28, 2011 at 1:55 PM

huahuahua...smgt sgt da ni ca'an~! =D. bdw, thanks bebey. (^^,) salam lebaran. jgn cmpak mercun tau!

August 28, 2011 at 3:53 PM

all the best! jangan lupa birthday elie pun 31 ogos!hahha

August 28, 2011 at 8:03 PM

thanks elie.~! elie betul2 anak merdeka hehehe..selamat hari raya, happy besday juga. (^___^)

August 28, 2011 at 11:58 PM

salam kemerdekaan untuk aina!!
semoga sama sama kita pertahankan
keamanan negara

August 29, 2011 at 12:09 AM

yeah miz novexx~! salam kemerdekaan juga. =)
sama2 kita pertahankan negara.

August 29, 2011 at 1:03 AM

merdeka + raya !

August 29, 2011 at 1:27 AM

two event at the same time.. (^^,)
selamat hari raya dan salam merdeka..~!

Anonymous
August 29, 2011 at 1:49 AM

::selamat raya day n national day:: :))

Anonymous
August 29, 2011 at 11:25 AM

salam aidilfitri n salam kemerdekaan negara tcinta dari sis

August 29, 2011 at 1:26 PM

Merdeka! Raya! mana 1?? hehe... patriotik betol :)

September 3, 2011 at 6:01 AM

teringat muka cikgu sejarah yg nsa selalu kutuk time skola dulu..time sjrah je msty nsa tido..hehe btw,slamat hari merdeka :) sorii lmbat !

September 4, 2011 at 9:14 AM

moga berjaya..haha..bulan pon kne tag ngan jo gak contest ni..xbuat lagi..hahahaha

September 5, 2011 at 2:10 PM

sis92 : yup sis. salam lebaran n slam merdeka juga.. =)

FyzaLovato : patriotik kan.. =)~! Hehehe..salam lebaran n salam kemerdekaan.

September 5, 2011 at 2:12 PM

@misspurple : its okay dear..~! slam merdeka.. hehe, sejarah memang subjek untuk tdo.. =P

cik bulan : thanks bulan~! Join jom meriahkan suasana.. =)

Post a Comment