Sunday, January 15, 2012

~Semester Break's and Romance Story~

Assalammualaikum....


Hello readers and viewers~!! siyesly rindu tahap petala ke-lapan untuk ber-blogging.. Akhirnya i'm back. I'm hOme. (^__^). Yeah, home sweet home. Huh, gaya macam da 10 taaauun aku tak balik rumah. Nak rindu bagai la sangat kan. Benda pertama sampai rumah, lepas salam peluk cium emak dan ayah.. confirm aku terjun ke katil dulu. Eh, kenapa laaa aku dan katil - katil dan aku macam ada chemistry yang susah untuk dipisah kan. Entah-entah katil dan aku ada ikatan ionic tak pun ikatan kovalen kooot. Muehehehe.. Selamat bercuti for degree students..Okay aku pun tak tahu kenapa jari jemari terasa excited menari-nari atas keyboard. Sorry la yerk andainya mengarut di malam kala ini.



Nak di jadikan cerita hari ni aku tengok romance story.... R.E.A.L wa cakap luu! Hui, no wonder laa kan if kerajaan cakap masalah sosial  negara, di antara masalah yang mencatatkan ranking tertinggi dalam carta. Da sedia maklum bahawa se-nya habit aku yang satu ni memang tak mampu di kikis. Even nak kikis pakai thinner pun tak boleh. Novel harus ada di sisi, terutamanya bila aku nak pergi travel.. and alone! (^^,).  Okay, ni pengalaman pertama naik bus dari putrajaya sentral direct ke Penang. Wow, what a surprise man..! Mostly dalam bus tuu foreigner and i guess....they are tourist.! Boleh dikira dengan satu tangan jumlah orang tempatan dan berbangsa melayu. Da la naik double-dacker, than kuantiti orang dalam bus sangat sikit. Memang mak pilih tempat ikut suka laaa nook...


Sedang leka baca novel, tiba-tiba terdengar bunyi yang mengganggu kosentrasi gua. Sapa pulak main cop-cop macam coca cola pulak nii... Sekali aku pusing depan, ikut celah-celah sit kepala orang depan.. diorang main laga-laga bibir daa. Korang percaya ke laga-laga bibir..?? Bahasa romantica de amor, main cium-cium!!! Haila... Diorang ni belajar subject ape pulak daa. Takkan subjek Kaji Alam kot..ke Love Lesson.? Adoi, cukup-cukup la tuu aku da tak minat nak tengok subjek baru. Rumus kalkulus ni pun masih lekat dalam kepala otak aku. Penat daa jawab exam. Aku cuma nak rehat..nak tenangkan fikiran setelah berjuang hingga ke titisan dakwat pen yang terakhir.


Eh, aku tak peduli la kan. Love lesson or whatever it is.. come on babe. This is a public transport. Terus otak aku berpusing  luar dari orbit. Annoying.. Bala..bala.. mentang-mentang naik bus ada foreigner kau pun nak buat macam American style la heh boleh main ciom-ciom di tempat terbuka. Cuba sorok sikit.. pergi buat dekat bawah sit bus ni ke, tak pun dekat bonet bas ke..hek..? sejak bila bus ada bonet..? sah la aku ni tertelan cyanide agaknye. Kahkahkah... Lantak pi la manusia. Perasaan aku masa tu.....adalah.. erm..aku malu sebagai seorang melayu. Kerana mereka adalah melayu. If mereka adalah selain melayu.. memang aku tak pelik dan tak pernah kisah.! Korang jangan pening pulak dengan bahasa aku malam ni.. Gembira terlampau sebab makan nasi ayam dari air tangan emak. Nikmat wooooo! (^^,)..


Eh, sambung cerita..sebab aku rasa macam minah dan mamat depan aku ni desperate tahap kucing nak bertanduk aku pun blah pergi cari tempat duduk lain. Hah, the best decision i do. Nak tegur, karang kalau aku kene backhand sia-sia je kan. I ni perempuan, bujang lagi pulak tuu.. ceit.! xde kaitan.! So, mood membaca terus hilang ke laut dan gua pun amek pendekatan untuk tido sepanjang jalan.Yeah....that's the flow (^__^) ehem..it happen again! aku ni kene badi tertinggal bus ke ek..? Kalau betul kena badi memang sah kene mandi air bunga tujuh hari tujuh malam la gamaknya.. kehkehkeh... ape pun, da selamat sampai ke rumah dan selamat sudah ku tibai nasi. Selamat kembali membina badan aiNa.!! Hohohoho..


OhMissWhatEver__said : ouh sem break..welcome to mama!! Ehem...finally bertemu di jalan yang benar. (^o^) we wait n will see how further "it" can go....


35 comments

January 15, 2012 at 10:45 PM

ish3..kejadahnye buat dlm bas
ap nk jadi dh skrg ni hmm -,-

January 15, 2012 at 10:47 PM

kaaaaaaaaaann..! huhuhu. gejala sosial yg smkin berleluasa.

Anonymous
January 15, 2012 at 11:32 PM

uii..gila ka ape. nasib baik tak terbalik bus tu masuk gaung.nak ber cumbu-cumbuan bukan dlam bus la.

January 16, 2012 at 12:03 AM

woah.. nasib baik tak jadi cenggitu.. and nasib baik aina da sampai rumah. kalau masuk gaung bus tadi.. memang skrg takde depan lappy la i.:D

January 16, 2012 at 3:02 AM

ayie pernah juga ternampak adegan mcm ni dlm bas...ermmmm ntah apa nk jadi laa....sedih betul laa...

January 16, 2012 at 10:31 AM

ish2..melayu plak tu..buat malu jer..

January 16, 2012 at 11:01 AM

uit kalau saya kompem tegur.. benda yang harus dicegah.. tapi dgn cara baik.. kalau dia melenting, cool kan keadaan...

January 16, 2012 at 11:16 AM

Ayie Abas: ermmm..nak buat macam mana ayie..kdg2 kurang didikan n kash syg kot..

January 16, 2012 at 11:17 AM

LiLy @ MumMyQiStInA: tu la kak... :/

January 16, 2012 at 11:18 AM

syahirooAhmad : ouh, mak tak ado keberanian ituuuuuuu... huhuhu..

January 16, 2012 at 11:48 AM

kalau saya jadi aina pun...pindah tempat duduk...segan nak tegur, orang sekarang ni pantang ditegur, menjawab je...

January 16, 2012 at 11:49 AM

kan.. nak2 lagi yang jenis tak blh terima teguran..

January 16, 2012 at 1:12 PM

selalu macam tu, aida pun biasa kena time naik bas mesti ada adegan2 macam nie.. malu melayu je.. selamat bina badan juga aina. hik3

January 16, 2012 at 1:45 PM

ntah hape2 la dorang nih...huhu

dah cuti dah...selamat bercuti..:)

January 16, 2012 at 3:23 PM

Aida Omar : hahaha.. yep2~! selamat membina badan sepanjang cuti. :) tu yang malu nya.. sebab melayu.

January 16, 2012 at 3:23 PM

Ungu Violet : yeah~! da cuti.. hehehe thanks ungu! (^^,)

January 16, 2012 at 4:11 PM

adayai...mcam2 la kan...

btw,slmt bercuti ye awak...seronoknye....jelesss...hehe

January 16, 2012 at 4:15 PM

kaann..!

hehehe.. tamo jeles2 dear. Thanks yaw. (^^,)

January 16, 2012 at 5:10 PM

hahaha,dlm bas awm laa dorg nk buad wyang awm.haishh ! besenya keje2 mcmtuh mmg anak mlyu je la pon.kalo nsa,nsa prefer utk tido je dlm bas OR usya je couple 2 dgan hrpan dorg segan..hehe
p/s : lma x BW.mish u 2 dear !! =')

January 16, 2012 at 5:12 PM

tu depan orng.. klo belakang org cane nth.. hentah hape hapeee.. =..="

kan-kan? :p

January 16, 2012 at 5:29 PM

xde port len kew diorang nk wt...apa nak jadi lar budak zaman sekarang..dunia akhir zaman kan..perasaan malu 2 dah xde..mitak jauh lar...

January 16, 2012 at 6:02 PM

wellcome back !!!!
pejam mata tapi bunyi tetap dengar...he3

January 16, 2012 at 6:06 PM

kahkahkah.. ade soundtrack bunyi "copcop" haha..

klau bolat tegur jeerr !

January 16, 2012 at 9:07 PM

misspurple: huhuhu.. tu la, baik tido. nak skodeng tak de geng.! lau tak, blh jgak buat bahan jenaka. :P hehehehe.(^^,)

January 16, 2012 at 9:07 PM

CintaKhadijah: yep2.. ha'ah yang tu tak tau la mcm mana kalau blakang org. haru-biru! =P

January 16, 2012 at 9:08 PM

::WafaIrdina::mintak simpang jauh2 dr kita.. nak buat tu jgn la dlm bus. haish...

January 16, 2012 at 9:09 PM

remyhazza: thanks geng~! huhuhu.. tu memang laa. at least dgr tapi sayup2 je bunyi tu.. heheheh.

January 16, 2012 at 9:10 PM

CekbOlat-bOlat : soundtrack filem tuu bolat. huhuhu.. :)

January 17, 2012 at 1:19 AM

nikmati cuti kamu seadanya ya~ =)
hev fun~ ^^

January 17, 2012 at 8:25 AM

perrggh.dapat tengok live seyh.haha

January 17, 2012 at 9:11 AM

~SaL IjOu~ : hehehe.. thanks~! (^^,) i will.

Un Phat Lee: hahahaha.. dpt tgk live macam dpt nightmare.! =P

January 17, 2012 at 11:14 AM

salam pekenalan ..

aiyooo ishk2 .. haa apa nak jadi gan zaman sekarang ni ..dah terasa hidupkat luar negara pulak ..ishk .. cia dear terpaksa tengok filem cinta dlm bus huhu

January 17, 2012 at 3:51 PM

My Life's Journey : salam perkenalan... :) :)

tu laa. rasa macam kat america.!hehehe...:P

January 18, 2012 at 11:36 AM

wah seronok beronok2 ek cuti hehehe

January 18, 2012 at 1:53 PM

hahaha.. tu la seronok da cuti! (^_________^). rehat kan minda sebelum masuk sem baru.

Post a Comment